جنگلهای ارس
خورشید هشتم
مشهد توریسم

 

 آیا تا به حال با اتومبیل به ارتفاعات 3000 متری سفر کرده‌اید؟ به‌نظرم چنین ماجراجویی‌هایی را فقط در برنامه‌های تلویزیونی دیده باشید.اگر لذت و هیجان سفر به کوهستان 3000 متری با اتومبیل و عبور از رودخانه‌های پرآب را نچشیده‌اید، سفر به ارتفاعات هزار مسجد استان خراسان رضوی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

جنگلهای ارس

ارس نوعی درخت از گونه برگ‌سوزنی و همیشه‌سبز مثل کاج است که دارای میوه‌های ریز آبی‌رنگ است. چوب آنها بسیار مقاوم و سازگار با آب و هوای نیمه‌مرطوب و خاک اسیدی است.از پوشش گیاهی ارتفاعات هزارمسجد می‌توان به غیر از ارس از گونه‌های مختلف پلاخور، زرشک، نسترن، دغدغک، قره‌قات و شیرفت نام بردبه‌ قول یک محقق خارجی  که گفته است اینجا کوه‌های سوییس در ایران است!جنگل‌های ارس هزار مسجد خراسان رضوی با امکانات رفاهی کامل دارای حدود 120 کیلومتر راه ماشین‌رو و حیات‌وحش متنوع با گونه‌های گیاهی مختلف، مکانی بسیار مناسب برای محققان به‌خصوص جوانان جویای علم در طبیعت در زمینه‌های زمین‌شناسی، گیاه‌شناسی و امثال اینهاست.

برای رفتن به این جنگلها باید از روستای لایین نو رد شده و به روستای خاکستر رفته و از آنجا به سمت این جنگلها حرکت کنید و لازم به ذکر است که دارای راهی خاکی و پر پیچ و خمی میباشد ،در طول سفر حیوانات وحشی کوهستان مانند کبک و شاهین هم فراوان به چشم می‌خوردند. البته شنیدیم که گراز و پلنگ هم وجود دارند و دیده شده بود که یک پلنگ کره‌ اسبی را بلعیده است!

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: شنبه 25 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط مجتبی پژوهان

قالب وبلاگ و ابزار

سیستم خبرخوان - RSS Reader